Parkování domén jako výhoda pro webmastery

napsal admin

January, 2008

Naposledy upraveno: 21.June, 2009

Nedávno jsem psal článek o doménovém magnátovi Kevinu Hamovi. Samozřejmě, to co dokázal on už jen tak jednoduše nikdo nezopakuje, ale pro nás, smrtelníky, by mohla být zajímavá následovná služba – parkování domén.

Předpokládejme, že máme zajímavou myšlenku, ale bohužel nemáme čas na její realizaci. V rychlosti přejdeme pár domén které nás napadnou jako vhodné a zjistíme, že jedna doména je volná. Rovněž víme, že domény jsou omezený zdroj a platí pravidlo “kdo dřív přijde ten dřív mele“. Doménu si obratem zaregistrujeme.

Aby nám však doména “neležela ledem” a případně nějakou tu korunu na sebe vydělala, je vhodné ji dát parkovat. Ve světě existuje víc takovýchto služeb, no pro evropský traffic je vhodná služba SEDO (partnerský odkaz).

Výhody parkování jsou jasné:

Nevýhodou parkování je, že nesmíte aktivně propagovat parkovanou doménu. Pod aktivním propagováním se myslí klasický linkbuilding nebo pomocí PPC (to je na hraně, říká se tomu arbitrage – doménová arbitráž, ale to je námět na další články). Nejlepší je, pokud má daná doména jenom in-type traffic (uživatel zadal doménu přímo do address baru), anebo z odkazů, které pomalu ale jistě mizí z vyhledávacích indexů.

Parkování domén je zajímavá služba, která by neměla chybět v repertoáru znalého webmastera. Když se s ní šikovně zachází, může přinést i nějakou tu korunu zisku.

pridej.cz

[Kategorie: Internet] [TrackBack URL] [RSS] [RSS(Komentáře)]


Komentáře

  1. Jan TInka 11.March, 2008 napsal:

    Tak kterou (které) sis zaregistroval ty? :-)

  2. admin 11.March, 2008 napsal:

    To Jan Tinka: uz v tom stracim prehled :-D

Přidej komentář


© 2008 Kiwwisk na internetu píše Andrej Kesely | Další odkazy: slevy v českých obchodech